Δεκαοκτώ χρόνια από τη μοιραία νύχτα της 31ης Ιανουαρίου 1996 στα Ίμια και ο αδερφός του συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου που συνετρίβη δίνει τη δική του εκδοχή για τα όσα διαδραματίστηκαν εκείνο το βράδυ.
«Για τη γαλανόλευκη ο Παναγιώτης δεν θα έκανε ποτέ πίσω. Έκανε τον σταυρό του, μάζεψε τα πράγματα που ήθελε να στείλει στην οικογένειά του και ανέβηκε μαζί με τους άλλους δύο ήρωες στο ελικόπτερο. Γνωρίζαμε ότι δεν θα δείλιαζε σε οποιαδήποτε εντολή.
Η πολιτική ηγεσία ήταν που δείλιασε. Δεκαεπτά χρόνια μετά και δεν βρέθηκε κάποιος από τους πολιτικούς εκείνης της περιόδου να μας κοιτάξει στα μάτια και να μας πει την αλήθεια για εκείνο το βράδυ", σημειώνει ο Νίκος Βλαχάκος.
Οι οικογένειες των τριών μελών του πληρώματος, του Χριστόδουλου Καραθανάση, του Παναγιώτη Βλαχάκου και του Έκτορα Γιαλοψού, που είδαν τους ανθρώπους του να χάνονται στο Αιγαίο, αγνοούν ακόμα και σήμερα τις συνθήκες της μοιραίας πτώσης.
Ο Νίκος Βλαχάκος υποστηρίζει ότι σίγουρα υπάρχει δεύτερο άκρως απόρρητο πόρισμα του υπουργείου Άμυνας που περιγράφει τι ακριβώς συνέβη με το ελικόπτερο αλλά δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα.
"Το επίσημο πόρισμα που ανακοινώθηκε τότε ήταν ελλιπέστατο. Στην ύπαρξη δεύτερου απόρρητου πορίσματος πίστευε και ο συγχωρεμένος ο πατέρας μας. Μέχρι και την τελευταία μέρα που έκλεισε τα μάτια του έψαχνε να βρει πώς χάθηκε το παιδί του", σημείωσε.Μυστήριο γύρω από το ελικόπτερο.
Το ελικόπτερο της φρεγάτας "Ναυαρίνο" που σηκώθηκε στις 3.42 τα ξημερώματα εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας για να διαπιστώσει από χαμηλό ύψος με τη χρήση προβολέων την ύπαρξη τούρκων κομάντος στα δυτικά Ίμια βρίσκεται κλειδωμένο στη βάση ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στον Μαραθώνα.
Ο "μανδύας" μυστηρίου που το περιβάλλει όλα αυτά τα χρόνια είναι ένα από τα βασικά κομμάτια του "σκοτεινού" φακέλου της κρίσης των Ιμίων."Το ελικόπτερο θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί στη βάση της κατασκευάστριας εταιρείας για να εξεταστεί. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται παγκοσμίως όταν πέφτει ένα αεροσκάφος, αλλά δυστυχώς στην περίπτωση μας δεν τηρήθηκε. Το γιατί δεν το μάθαμε ποτέ.
Όλες οι ενδείξεις καταλήγουν στο ότι το ελικόπτερο έπεσε από τους Τούρκους καταδρομείς. Η συγκάλυψη από τους πολιτικούς εκείνης της περιόδου μας κάνει ακόμα πιο καχύποπτους.Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαι ειδικός και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι οι τρύπες που εντοπίστηκαν πάνω στο αεροσκάφος προέρχονται από ριπές ή από άλλη αιτία", τονίζει ο αδερφός του ηρωικού υποπλοιάρχου.
Ο Νίκος Βλαχάκος καταλογίζει τεράστιες ευθύνες στον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη, για την "εμμονή του να σηκωθεί το αεροσκάφος μέσα στη νύχτα και να "φωτίσει" τους Τούρκους καταδρομείς, ενώ το επεισόδιο είχε λήξει".Ο χειρισμός της κρίσης, έπειτα από την οποία καθιερώθηκαν και γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο, δεν τιμά, σύμφωνα με τον ίδιο, τους Έλληνες πολιτικούς εκείνης της περιόδου. Όπως λέει "αν ζούσε ο αδερφός μου ύστερα από εκείνο το βράδυ, θα αισθανόταν ντροπιασμένος».
«Για τη γαλανόλευκη ο Παναγιώτης δεν θα έκανε ποτέ πίσω. Έκανε τον σταυρό του, μάζεψε τα πράγματα που ήθελε να στείλει στην οικογένειά του και ανέβηκε μαζί με τους άλλους δύο ήρωες στο ελικόπτερο. Γνωρίζαμε ότι δεν θα δείλιαζε σε οποιαδήποτε εντολή.
Η πολιτική ηγεσία ήταν που δείλιασε. Δεκαεπτά χρόνια μετά και δεν βρέθηκε κάποιος από τους πολιτικούς εκείνης της περιόδου να μας κοιτάξει στα μάτια και να μας πει την αλήθεια για εκείνο το βράδυ", σημειώνει ο Νίκος Βλαχάκος.
Οι οικογένειες των τριών μελών του πληρώματος, του Χριστόδουλου Καραθανάση, του Παναγιώτη Βλαχάκου και του Έκτορα Γιαλοψού, που είδαν τους ανθρώπους του να χάνονται στο Αιγαίο, αγνοούν ακόμα και σήμερα τις συνθήκες της μοιραίας πτώσης.
Ο Νίκος Βλαχάκος υποστηρίζει ότι σίγουρα υπάρχει δεύτερο άκρως απόρρητο πόρισμα του υπουργείου Άμυνας που περιγράφει τι ακριβώς συνέβη με το ελικόπτερο αλλά δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα.
"Το επίσημο πόρισμα που ανακοινώθηκε τότε ήταν ελλιπέστατο. Στην ύπαρξη δεύτερου απόρρητου πορίσματος πίστευε και ο συγχωρεμένος ο πατέρας μας. Μέχρι και την τελευταία μέρα που έκλεισε τα μάτια του έψαχνε να βρει πώς χάθηκε το παιδί του", σημείωσε.Μυστήριο γύρω από το ελικόπτερο.
Το ελικόπτερο της φρεγάτας "Ναυαρίνο" που σηκώθηκε στις 3.42 τα ξημερώματα εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας για να διαπιστώσει από χαμηλό ύψος με τη χρήση προβολέων την ύπαρξη τούρκων κομάντος στα δυτικά Ίμια βρίσκεται κλειδωμένο στη βάση ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στον Μαραθώνα.
Ο "μανδύας" μυστηρίου που το περιβάλλει όλα αυτά τα χρόνια είναι ένα από τα βασικά κομμάτια του "σκοτεινού" φακέλου της κρίσης των Ιμίων."Το ελικόπτερο θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί στη βάση της κατασκευάστριας εταιρείας για να εξεταστεί. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται παγκοσμίως όταν πέφτει ένα αεροσκάφος, αλλά δυστυχώς στην περίπτωση μας δεν τηρήθηκε. Το γιατί δεν το μάθαμε ποτέ.
Όλες οι ενδείξεις καταλήγουν στο ότι το ελικόπτερο έπεσε από τους Τούρκους καταδρομείς. Η συγκάλυψη από τους πολιτικούς εκείνης της περιόδου μας κάνει ακόμα πιο καχύποπτους.Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαι ειδικός και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι οι τρύπες που εντοπίστηκαν πάνω στο αεροσκάφος προέρχονται από ριπές ή από άλλη αιτία", τονίζει ο αδερφός του ηρωικού υποπλοιάρχου.
Ο Νίκος Βλαχάκος καταλογίζει τεράστιες ευθύνες στον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη, για την "εμμονή του να σηκωθεί το αεροσκάφος μέσα στη νύχτα και να "φωτίσει" τους Τούρκους καταδρομείς, ενώ το επεισόδιο είχε λήξει".Ο χειρισμός της κρίσης, έπειτα από την οποία καθιερώθηκαν και γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο, δεν τιμά, σύμφωνα με τον ίδιο, τους Έλληνες πολιτικούς εκείνης της περιόδου. Όπως λέει "αν ζούσε ο αδερφός μου ύστερα από εκείνο το βράδυ, θα αισθανόταν ντροπιασμένος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.